Ja se där.
Nåja, då jag inte köpt mina så kunde jag inte åberopat någon garanti ändå.
Om nu någon undrar över det hela lite mer, så kan jag väl säga att det är ett ganska lätt projekt.
tillgång till en lödstation eller hyfsad lödpenna är ett måste, samt att det är nog bra om man åtminstone någon gång lött lite på kretskort så man har något lite känsla.
Jag som lött mycket på allt möjligt tyckte det var riktigt lätt. Kretskortet är av bra kvalla, hyggligt ordentlig lödring och genomplätering där kabeln ska lödas in, dvs låg risk att sabba kretskortet. Och hålet var lagom tilltaget, alla som ibland lött kretskort vet vad jag menar med för trånga kretskortshål som är nästan omöjliga att få in en ledare en andra gång i. Här var det perfekt size.
Sen behövs det bara vanliga verktyg som varenda elektriker redan äger.
Det tog väl ca 2 timmar. Men i kalendertid tog det dock ett par månader.

För efter att jag öppnat upp fluken hamnade projektet på "hold" i en skrotlåda, tills häromdagen.
Det jag tyckte var svårast var mässingferrulen. Både att vidga ut den och pressa ihop den igen. Jag tänkte knipa ihop den med polygrip, men det var lögn att få grepp om den lilla "vingen" när den blivit lite uttöjd. Till sist fick jag offra min "fina" elektronikavbitare, ty den fick grepp.
Ett par tips.
Knip inte ihop ferrulen förrän allt är lött och endast sista momentet att sätta ihop skiten kvarstår. Då kan man finjustera var den ska vara, så det passar bra till dragavlastningen.
Tappa inte bort de två plastpinnarna som är till strömbrytarna.
När jag hade städat undan projektet tillfälligt (dvs 2 månader) så hittade jag efteråt ett par runda svarta plaststavar. "Vad tusan är detta?" undrade jag ett tag för att sen kasta bort det.
Så i förrgår fick jag sno en
legobit
av sonen (eller tja, jag fick betala för den) och kapa till i rätt längder. Tur att jag hade en T150 till att öppna och ta delar ifrån som mall.