Vågar man lägga upp ett inlägg med vad olika företagare har i materialpåslag?
För skojs skull kan man ju lägga upp vad man får betala för ett eljo 2-vägs?
Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.
Det kan ju ses som lite företagshemligheter men man kan kanske svara anonymt?
Detta inlägg är skrivet av en gäst eller en registrerad användare som vill vara anonym!
Vill du också skriva ett anonymt inlägg? Eller svara anonymt på någons fråga?
Använd funktionen
"Skriv anonymt inlägg"
Det beror väl på vad man har för kunder.....
Själv har jag bara två stora kunder och de har egna prisavtal med "våra" grossister, avtal som dessutom är bättre än mitt, de går alltså inte att lura hur som helst.
Ibland möts man av kommentaren: "Hörrödu vi köper in det här själva, tack."
Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.
Detta inlägg är skrivet av en gäst eller en registrerad användare som vill vara anonym!
Använd funktionen
"Skriv anonymt inlägg"
Använd funktionen
"Skriv anonymt inlägg"
Förvånad att så många använder era inköpspriser som utgångspunkt för prissättningen. Alla entrepenörer jag har kontakt med använder GNP som utgångspunkt, och rabatterar sedan efter den. (vid löpande-arbeten). Vi kanske är old-school?
Rikard uttrycker det hela bra i #2 och #4 det är ju främst eventuell kompetens och andra yrkesrelaterade egenskaper som ska kunna ge möjlighet till diversifiering i inkomst till ett sådant företag i jämförelse med andra. Det är i mina ögon nästan förolämpande mot kunden, som åtminstone jag för det mesta ser som en inelligent aktör, att tro att någon på fullt allvar inte ser genom den ofta abnorma hanteringen för materialpriser.
Elbranschen har ju av tradition alltid haft höga materialpåslag. Förhoppningsvis, och troligtvis, kommer nog de flesta gå mot högre timdebitering och lägre materialpåslag. Speciellt nu i ROT-tider och då alla vanliga konsumenter vet vad elmaterial "ska" kosta