Det typsnittet påminner väldigt mycket om ett jag brukar använda. heter något i stil med "ISOCPEUR" eller "ISOCP" "ISOCT" osv... sök på "ISOC" och se vad du tycker...
Här är samma text som i din länk, fast med ISOCP.
Bilagor:
Last edit: 19 jan 2012 22:37 by CA. Orsak: Inf, bild
Det såg ju nästan identiskt ut, har laddat hem och installerat det.
Gjorde en ny ritning med "ditt" typsnitt och levererade den till företaget, får se om maskinen klarar av det. Konstigt nog så fixade den inte Arial...
Men testade även göra en ritning där jag sprängde isär all text till linjer.
Tack
ServiceElektrikern som Monterar, Konstruerar, Programmerar och Funderar dagarna i ända...
Tyvärr så fungerade inte typsnitten, utan textstorleken blev fel när maskinen skulle läsa in...
Men företaget lyckades knappa in allt direkt i maskinen, så jag får iaf mina skyltar.
Får ändå tacka för all hjälp.
ServiceElektrikern som Monterar, Konstruerar, Programmerar och Funderar dagarna i ända...
Undrar även vad dom menar med "manuell inmatning". ..Förhoppningsvis inte att dom suttit och matat in koordinaterna för hand
Har själv ibland ritat och skrivit med typsnitt som inte finns i gravyrprogrammet i ett annat program som klarar exportera till linjebaserad vektor-fil, typ .dwg och sedan bara importerat filen på jobb.
Tyvärr så hade hon inte typsnitten, detta är en riktigt liten firma och maskinen var ny. Sen är inte deras datorkunskaper de vassaste.
Jag ritade skylten i EasyEL och exporterade till DXF. Skapade även en fil där jag testade göra om texten till linjer och punkter, men den gick inte ens att öppna och blev riktigt stor.
Testade du inte och exportera till .dwg också? Tycker alltid jag haft problem och importera .dxf filer i olika program. Har för mig att .dxf bara är text-baserat medan .dwg kan vara både och (text och binärt). Inte säker - är ingen CAD-guru direkt