Först och främst får jag väl hälsa mig själv hjärtligt välkommen med mitt första inlägg.
Som rubriken lyder. Någon som vet varför vissa bel.artiklar från HAL, på solar istället går under deras eget märke?
Brukar som regel inte handla annat än kabel på Solar, men tack vare deras eminenta solar-app, så passar jag på och kolla lite allt möjligt. Tyckte först det var märkligt att jag på en liten led-armatur inte hade någon rabatt alls på solar, men ändå var billigare än på skandia. Sen såg jag att leverantör var "solar-plus" annars samma produkt och specar.
Har inte hunnit fråga någon på solar än, så tänkte höra om någon här vet hur det ligger till?
Vi har ingenting speciellt "ihop" annat än att Hide-a-lite är en viktig leverantör till oss. Vi har ett koncept som heter Solar Light, där vi plockar ut de bästa armtuerna från ett antal leverantörer och integrerar dem i vårt Solar Light. Där integrerar vi dem i vår katalog med bilder, produktdata och egna artikelnummer. Vi utgår från vårt Solar Light-sortiment när vi gör projekteringar åt kunder så att vi kan garantera att vi håller en jämn och hög standard på våra beräkningar.
Det gäller givetvis inte enbart prudukter från ovan nämnd leverantör utan det är många välkända tillverkare som ingår i Solar Light. För dig som kund ska det viktigaste vara att produkter i Light-sortimentet är lagerfört hos oss och producerad av de ledande tillverkarna i Europa. Sortimentet är levande och i ständig utveckling så vi binder inte fast oss på gamla lösningar utan vi strävar framåt och vidare.
Sedan det där med att vi har unika e-nummer på vissa produkter kan man ju tycka vad man vill om men eftersom vi inte tillverkar egna produkter, eller sätter egna logotyper på andras armaturer så är det, för att vara ärlig, att vi vill göra konceptet mer unikt och inte lika utbytbart.
Med vänlig hälsning / Kind regards
Phone Direct +46 90 18 52 57
[size=+1]Erik Andersson[/size]
Mobile +46 70 416 50 23
Utesäljare Solar AB
E-mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Jag tycker att det är lite dumt att det inte står fabrikat. Även om det hör till "Solar Light" så borde det väl stå vem som tillverkat produkten?
Om jag kollar på tex: E:7738512 som är en ny LED armatur från Philips som finns med i ert "The Blue Energy Effect" blad från Mars, så står det inte att den kommer från Philips!
Då måste man gå till andra grossisters webbutiker för att se vad det är för fabrikat...
Är detta verkligen speciellt genomtänkt?
Samma sak har jag för mig gäller om man tittar i er, i övrigt väldigt bra, belysningskatalog. Står inte fabrikat??
Ronnie Lidström skrev: Jag tycker att det är lite dumt att det inte står fabrikat. Även om det hör till "Solar Light" så borde det väl stå vem som tillverkat produkten?
Om jag kollar på tex: E:7738512 som är en ny LED armatur från Philips som finns med i ert "The Blue Energy Effect" blad från Mars, så står det inte att den kommer från Philips!
Då måste man gå till andra grossisters webbutiker för att se vad det är för fabrikat...
Är detta verkligen speciellt genomtänkt?
Samma sak har jag för mig gäller om man tittar i er, i övrigt väldigt bra, belysningskatalog. Står inte fabrikat??
Genomtänkt tror jag nog att det är, sedan kan man väl disskutera fördelar/nackdelar... Jag kan inte svara på dom frågorna utan måste nog hänvisa till vår marknadsavdelning.
Med vänlig hälsning / Kind regards
Phone Direct +46 90 18 52 57
[size=+1]Erik Andersson[/size]
Mobile +46 70 416 50 23
Utesäljare Solar AB
E-mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Med tanke på detta om fabrikant kontra grossist så såg jag för något år sen hos Malmbergs en exakt lika 230V spot som HAL har i sitt sortement med enda skillnaden att låsringen var tunnare. Jag frågade och fick svar att de tillverkades/gjöts i samma fabrik. Så bortsett från ljuskällan så finns det nog en hel del "lika" på marknaden under olika namn.